Jak zarabiać na Facebooku? Przewodnik dla twórców internetowych [2025]
Facebook to nie tylko narzędzie do kontaktu ze znajomymi, ale także rozbudowana platforma do zarabiania pieniędzy dla influencerów i twórców internetowych. W 2025 roku sposoby zarabiania na Facebooku są jeszcze bardziej zdywersyfikowane, a każda osoba z aktywną i zaangażowaną społecznością może monetyzować swoje działania. W tym poradniku dowiesz się, jak zarabiać na Facebooku, jakie są najpopularniejsze źródła dochodu oraz jak zoptymalizować swoje działania, by osiągać realne wyniki.
Co to znaczy zarabiać na Facebooku jako influencer?
Zarabianie na Facebooku to nie tylko reklamy. To system powiązanych narzędzi monetyzacyjnych, które pozwalają twórcom internetowym przekształcić zaangażowanie społeczności w realne przychody. Największe możliwości mają osoby, które budują aktywną grupę odbiorców — szczególnie na fanpage’u, grupach i podczas transmisji live.
Jak zarabiać na Facebooku? Najlepsze sposoby dla twórców w 2025 roku
1. Treści sponsorowane – współprace z markami (Branded Content Tool)
Najbardziej dostępna forma zarabiania to współprace komercyjne z markami. Jeśli tworzysz treści oparte na lifestyle’u, modzie, urodzie, technologii, edukacji czy czymkolwiek innym co cię interesuje— możesz korzystać z narzędzia Branded Content Tool, by legalnie oznaczać partnerów.
👉 Przykład: Influencerka z 15 tys. fanów promująca produkty eko może podpisać umowę z marką kosmetyczną i publikować płatne posty z oznaczeniem „współpraca komercyjna”.
2. Facebook Stars – napiwki za transmisje live
Jeśli prowadzisz live’y na Facebooku, możesz aktywować Facebook Stars. To system, w którym Twoi widzowie przesyłają Ci gwiazdki (1 gwiazdka = 0,01 USD), które później wypłacasz jako realne pieniądze.
✅ Warunki: minimum 500 obserwujących i aktywność w ciągu ostatnich 30 dni.
📌 Aktualne wymagania znajdziesz na stronie: Facebook Stars – Centrum Twórców
3. Subskrypcje fanów – zarabiaj na lojalności
Facebook pozwala na tworzenie płatnych subskrypcji, w ramach których fani otrzymują dostęp do ekskluzywnych treści gdzie fani mogą płacić miesięczny abonament za dostęp do:
- Bonusowych materiałów i porad
- Ekskluzywnych transmisji live
- Zamkniętych grup
👉 Dla kogo? Idealne dla edukatorów, trenerów personalnych, ekspertów branżowych, którzy chcą monetyzować treści merytoryczne.
4. Sprzedaż własnych produktów przez Marketplace lub sklep
Jeśli masz swoją markę — ubrania, e-booki, kursy online — możesz prowadzić sprzedaż przez Facebook Marketplace lub zintegrowany sklep na fanpage’u. Do tego nie potrzebujesz mieć zbudowanej społeczności, a sprzedając rzeczy możesz zbudować w jakiś sposób swoją rozpoznawalność i wiarygodność
🔒 Ważne: Upewnij się, że Twoje produkty nie łamią zasad Facebooka (np. nie można sprzedawać suplementów bez rejestracji).
🛒 Świetnie działa np. dla twórców sprzedających presety do zdjęć, kursy video lub produkty cyfrowe.
Czy Facebook dalej płaci za reklamy In-Stream?
📉 Niestety od października 2024 Meta zatrzymała program reklam In-Stream i nie przyjmuje już nowych zgłoszeń. Jeśli wcześniej korzystałeś z tej formy monetyzacji, warto śledzić Centrum Pomocy Meta w sprawie aktualizacji.
5. Współpraca z firmami przez grupy tematyczne
Jeśli prowadzisz aktywną grupę na Facebooku, możesz zarabiać poprzez lokowanie produktów, partnerstwa afiliacyjne i działania edukacyjne dla marek.
Jak rozliczyć przychody z Facebooka?Każdy dochód z platformy trzeba rozliczyć. Możesz to zrobić poprzez:
- Umowę o dzieło lub umowę zlecenie – idealne dla okazjonalnych współprac, Dowiedz się więcej na temat tych form rozliczeń czytając nasze artykuły a dowiesz się jak, gdzie i kiedy najlepiej rozliczać się w ten sposób.
- Działalność nierejestrowaną – przy przychodach do 75% minimalnego wynagrodzenia,
- Działalność gospodarczą – jeśli zarabiasz regularnie.
Rozliczanie się jest bardzo ważnym elementem każdego dochodu, naucz się dywersyfikować swoje zarobki i umiejętnie nimi rozporządzać bo łatwiej jest zaoszczędzić niż zarobić.
Podsumowanie: Jak skutecznie zarabiać na Facebooku w 2025?
Aby zarabiać na Facebooku jako influencer, nie wystarczy tylko liczba obserwatorów. Kluczowe jest zaangażowanie, jakość treści i umiejętność wykorzystywania narzędzi takich jak Facebook Stars, subskrypcje, współprace z markami czy własne produkty. Monetyzacja Facebooka w 2025 roku to łączenie różnych kanałów przychodu i budowanie wartościowej społeczności. Ważne jest również aby budować swoją markę też na innych kanałach takich jak instagram czy TikTok, jednocześnie dywersyfikując swoje zarobki. Więcej jak to robić na innych platformach dowiesz się również u nas: Instagram , TikTok
Dodaj tę strategę do swojej działalności twórczej i wykorzystaj potencjał Facebooka do maksimum.